מדריך לחומרי תכשיטים

ציפוי תכשיט ברודיום – כל מה שרציתם לדעת

ציפוי תכשיט ברודיום - כל מה שרציתם לדעת

רודיום היא המתכת היקרה היקרה ביותר

ציפוי תכשיט ברודיום הופך אותו ליוקרתי עם נצנוץ כסף.

אם אינכם מכירים את המונח, בהמשך נציג בפניכם מידע נוסף על תכונותיה של מתכת יקרה זו וכן על היתרונות הרבים שהיא מביאה.

רודיום היא מתכת נדירה, אפורה-לבנה, בעלת אפקט רפלקטיבי חזק, המהווה חלק מקבוצת המתכות הפלטינה. השם רימון מגיע מהמילה היוונית "רודון" שפירושה ורד. זוהי מתכת אצילה, בעלת עמידות מוגברת בפני קורוזיה, שהתגלתה בתחילת המאה ה-19. לרודיום התנגדות של 6 בסולם Mohs (לעומת זהב או כסף שיש להם 2.5).

יחד עם זאת, יש לה את ההבחנה של אחת המתכות היקרות היקרות בעולם.

אם אתם מחפשים תכשיט ממתכת לבנה, בוודאי שמתם לב לאזכור "ציפוי רודיום" בתיאור המוצר. רודיום משמש בתעשיית התכשיטים, בתהליכי ציפוי או בסגסוגות, כדי לספק עמידות מוגברת לשריטות ולהשפעה אופטית נפלאה . יש לציין כי כמויות קטנות של רודיום יחד עם מתכות יקרות אחרות מגבירים את ההתנגדות של סגסוגת מסוימת.

 

למה לבחור בתכשיטים בציפוי רודיום?

ציפוי רודיום מתווסף לרוב לתכשיטי זהב לבן, נירוסטה או כסף כדי להגביר את הברק, הברק והעמידות שלו. יתרה מכך, המשטח עם הרודיום יהפוך את המתכת לעמידה יותר בפני שריטות ויאריך את חיי התכשיט.

כמו כן, אחד היתרונות של ציפוי רודיום הוא העובדה שהוא היפואלרגני, אינו מייצר אי נוחות או תגובות מגע אלרגיות אחרות.

יש לציין שלמרות שציפוי רודיום מגביר במידה ניכרת את הברק והעמידות של תכשיטים, עדיין מדובר בציפוי בלבד. המשמעות היא שהוא יאבד עם הזמן ויהיה צורך לבצע אותו מחדש. ככלל, ציפוי רודיום חייב להתבצע מחדש מדי שנה או כל כמה שנים , בהתאם לתדירות ענידת התכשיט.