קריסטלים ואבני-חן

מהי המשמעות הרוחנית של קריסטל אגת אפריקוט Apricot Agate

מהי המשמעות הרוחנית של קריסטל אגת אפריקוט Apricot Agate

אגת אפריקוט הוא קריסטל קטן ומתוק. הוא נמצא בבוצואנה ליד כמה קרנליאנים כתומים עזים, ולכן הוא משווק לפעמים כ"קרנליאן ורוד". זוהי אגת ורודה טבעית, בעלת צבע פסטל-ורדרד-כתום ייחודי. לעומת זאת, רוב האגת הוורודה הצבועה בשוק היא בצבע ורוד עז. לאגת אפריקוט יש אנרגיה שמעוררת "בית" את המקום בו הכי נוח לנו ובו אנחנו מוקפים באהבה. יש לו אנרגיה עדינה וחביבה שמעודדת אותנו להיות טובים לעצמנו ולפעול לפי כלל הזהב באופן שבו אנו מתייחסים לאחרים. זה יכול להיות גם בחירה נהדרת עבור כל מי שחוקר סוגיות משפחתיות הקשורות לגבולות ו/או תלות משותפת.

משמעות אגת אפריקוט

תכונות ריפוי רוחני

לאגת אפריקוט יש אנרגיית קרקע מאוד מטפחת וחמה שגורמת לנו להרגיש בטוחים ואהובים. זה משחרר בעדינות פחד ועוזר לנו להבין, או לפחות לעשות שלום עם, מוות ואלמונים גדולים אחרים. אגת אפריקוט עוזר לנו להתבגר יותר מבחינה רוחנית ומספק לנו תחושה פנימית עמוקה של יציבות ושלווה. זה שימושי עבור רפלקציה עצמית, התבוננות בעולם ומדיטציה ויכול לעזור לנו לקבל תחושה חדה יותר של המציאות. אגת אפריקוט מנקה את האנרגיה מכל מה שהוא בא איתו במגע, מותיר אותנו רעננים ומקבלים את השפע שיש ליקום להציע לנו.

מאפיינים מטפיזיים אגת משמש
צ'אקרה שורש, עצם העצה, מקלעת השמש ולב
אֵלֵמֶנט אֵשׁ
גִימַטרִיָה 5, 6 ו-7
גַלגַל הַמַזָלוֹת מזל שור, מזל תאומים, סרטן ואריה

תכונות ריפוי רגשי

אגת אפריקוט מעלה את המהות של "בית" – מקום שבו אנחנו אהובים, מקובלים ומאוד רצויים. זה טוב במיוחד לקידום אהבה והבנה בין הורים לילדים ועוזר להפיג מתחים. אגת אפריקוט עוזרת לנו ליצור מערכות יחסים טובות במיוחד בתוך התא המשפחתי שלנו או קבוצות חברים קרובים. אגת אפריקוט מזכירה לנו שלכולנו יש מתנות חשובות לחלוק עם אחרים. יתרה מכך, זה מלמד אותנו שהמפתח לחיים מאושרים הוא למצוא את אותם אנשים שיש להם את המתנות שאנחנו צריכים ושצריכים את המתנות שיש לנו. אגת אפריקוט עוזר לנו להשתחרר מהכעס והמרירות, ובמידת הצורך למצוא את האומץ להתחיל מחדש. אגת אפריקוט עוזרת לנו להרגיש בטוחים, אבל לא פחות חשוב, אגת אפריקוט מעודדת אותנו ליצור ולשמור על גבולות בריאים כך שבאמת נהיה בטוחים. זה שימושי במיוחד עבור כל מי שסובל ממערכות יחסים תלויות בשיתוף פעולה. זה עוזר לנו לחקור ולהבין את ההבדל וההתקדמות הבריאה בין תלות, עצמאות ותלות הדדית.

תכונות ריפוי נפשי

לאגת אפריקוט יש אנרגיה מאוד רכה ואוהבת, אבל היא גם מאוד הגיונית, רציונלית וללא שטויות. זה עוזר לנו לנתח נכון ולפתור את הבעיות שלנו ומעודד אותנו לפעול. זה מזכיר לנו שהסיכוי הטוב ביותר שלנו להגשים את החלומות שלנו הוא על ידי עבודה קשה, עבודה חכמה ועבודה טובה עם אחרים. אגת אפריקוט עוזרת לנו לקבל החלטות במהירות ולטובה, ולהיות פתוחים באמת לשינויים. זוהי גם אבן נפלאה לניתוח עצמי מכיוון שהאנרגיה שלה עדינה אך גם כנה מאוד, שילוב שיכול לעזור לנו לבנות ביטחון עצמי וקבלה עצמית. אגת אפריקוט מגרה את היצירתיות שלנו ומשלבת אותה עם שכל ישר פרגמטי. זה עוזר לנו למצוא את הדרך קדימה שתביא לנו הכי הרבה שמחה וישרת את הטוב הגבוה ביותר.

תכונות ריפוי פיזיות

אגת אפריקוט מומלץ לטיפול בפצעים פיזיים ורגשיים שנגרמים כתוצאה מהתעללות או התמכרות כאחד. זה טוב במיוחד לנושאים שמקורם בילדות ועשויים להיות קשים להבנה מכיוון שאנו רואים אותם דרך ההבנה המוגבלת של הילד, ולא מנקודת מבט רחבה יותר של מבוגר. אגת אפריקוט יכול לעזור לנו להבין את הרגשות והמניעים העמוקים יותר שעשויים להסתתר מתחת לאלה הברורים יותר ברמת פני השטח. לדוגמה, כעס עשוי להיות מסכה לפחד, או סירוב לקבל טיפול או לצאת ממצב פוגעני, עשוי להיות מסכה לבושה. אגת אפריקוט עוזרת לנו לחקור מה קורה מעל ומתחת לפני השטח, כך שיתאפשר ריפוי מלא. זהו קמע מתוק למכורים מחלימים. זה גם קמע טוב לכל מי שסובל מבעיות המשפיעות על שלפוחית ​​השתן או הקיבה.

מינרלוגיה של אגת אפריקוט

מאיפה מגיע אגת אפריקוט?

אגטים נמצאים בכל רחבי העולם. הזן המכונה אגת אפריקוט מגיע מבוצואנה, אך ניתן למצוא את האגטים הוורוד גם במדינות אחרות.

כרייה וטיפולים

אגת אפריקוט נכרה במשקע העיקרי שלו בשיתוף עם הסלע הבתי בו הוא נוצר. אגטים הם מינרלים נפוצים שאינם בעלי ערך מספיק כדי להיות המוקד העיקרי של כל פעולת כרייה בקנה מידה גדול. עם זאת, הוא נכרה בדרך כלל יחד עם מתכות יקרות ומינרלים אחרים במכרות בקנה מידה קטן ומלאכתי, במיוחד אם האבנים צבעוניות או ייחודיות במיוחד. במקרה של אגת אפריקוט, המכרה מתמקד באבן החן החצי-יקרה הכתומה הבהירה קרנליאן.  כתוצאה מכך, אגת אפריקוט נקרא לפעמים "קרנלי ורוד". אגטים הם בדרך כלל גושים בצורת כדור או שקד, בגודל שנעים בין שבריר אינץ' לקוטר של כמה מטרים. אם האגת ממלאת את כל החלל החלול שהותירה בועת הגז, זה נקרא שקד אגת. אם שקע נשאר במרכז, הוא נקרא גיאוד אגת.

משפחת מינרלים

אגת אפריקוט הוא מינרל סיליקט. סיליקטים הם מינרלים המכילים את היסודות סיליקון (מתכת מבריקה אפורה בהירה) וחמצן (גז חסר צבע). ישנן שש קבוצות עיקריות של מינרלים סיליקט, וקבוצות עיקריות אלו מחולקות עוד לתת-חלוקות משניות, כגון קוורץ ופלדספר. הקוורץ מחולק לשתי קבוצות עיקריות, מאקרו-גבישי ומיקרו-גבישי. לקוורץ מאקרו-גבישי יש גבישים מעוצבים היטב שהם גדולים מספיק כדי להיראות בעין בלתי מזוינת, למשל, אמטיסט  או  קוורץ קליר. לקוורץ מיקרו-גבישי יש גבישים כל כך קטנים שאפשר לראות אותם רק דרך מיקרוסקופ. אלה בדרך כלל מקובצים יחד תחת השם Chalcedony, או שזה קטגוריות המשנה אגת וג'ספר. קוורץ מיקרו-גבישי יכול להיות חסר צבע או להופיע בכל גוון הקשת.

האנרגיה של אגת אפריקוט פועלת היטב עם משפחתו – אגטים אחרים. נסה זאת בשילוב עם  אגת תחרה כחולה , אגת דנדרית ,  אגת אש , אגת אפור , מוס אגת ,  סרדוניקס ואגת  עץ .

היווצרות אגת אפריקוט

אגטים נוצרים לאחר שפיצוץ געשי הפך את המאגמה והלבה לסלע אבן. במהלך תקופת ההתקררות, גזים שונים יוצרים בועות, שהופכות לאחר מכן לחללים חלולים בסלע . אגטים נוצרים זמן רב לאחר מכן, כאשר מים נושאי סיליקה חודרים אל הסלעים ומתחילים למלא את החללים החלולים. לפעמים החלל מתמלא במהירות והאגאט שנוצר הוא בצבע אחיד או בעל פיזור אקראי של תכלילים עקבות. בהתאם לתכלילים שנוספו, ה-Agate יקבל מגוון של צבעים, דוגמאות ורמות שקיפות שונות. אגטים פסים נוצרים לאט יותר, כאשר שכבה אחת של סיליקה-מי מתמצקת, לפני שכבה נוספת מונחת על גבי. רצף זה חוזר על עצמו שוב ושוב עד למילוי החלל. חלק מהשכבות קלטו יסודות קורט שונים או כמויות שונות של אותו יסוד, וכתוצאה מכך נוצרו להקות בצבעים שונים. במקרה של אגת משמש, הצבע הוורוד נגרם על ידי תכלילים של ברזל.

האנרגיה של אגת משמש פועלת היטב עם "חבריה" – שותפי קריסטל שנוצרו באותה סביבה גיאולוגית. נסה את זה בשילוב עם אגת בוצואנה , קרנליאן ושלג קוורץ

מִינֵרָלוֹגִיָה אגת משמש
נוסחה כימית SiO 2
מַחשׂוֹף אף אחד
צֶבַע ורוד-כתום
מערכת קריסטל משושה/טריגונל
צורה/הרגל קריפטו-גבישי
שֶׁבֶר Conchoidal
קשיות – סולם Mohs 7
הֶאָרָה ירוק (גל ארוך) / צהבהב-לבן (גל קצר)
בְּהִיקוּת זְגוּגִי
משפחת מינרלים טקטוזיליקט
משקל סגולי 2.
פַּס לבן
שְׁקִיפוּת שקוף עד אטום

היסטוריה של אגת אפריקוט

לאגת יש את אחת המסורות ההיסטוריות העתיקות ביותר של כל אבן מרפא. הוא כלול כמעט בכל יד ידועה, טקסטים המתארים אבני חן וכוחותיהן. עדויות ארכיאולוגיות מראים בשפע שאגטים היו מוערכים מאז התקופות הקדומות ביותר. אגטים נמצאו בקברים רבים מתקופת האבן ונראה שהם נשמרו בשל יופיים או, אולי, בשל כוחם האנרגטי. פריטים מוקדמים, המתוארכים לשנת 3000 לפני הספירה, התייחסו לחותמות, טבעות, חרוזים וקישוטים אחרים שנחצבו מאגת. השומרים היו הראשונים לתאר את כוחן של אבנים, והטקסטים שלהם קובעים כי לבישת אגת העניקה לאדם חסד מיוחד עם האלים.

השם "אגאט" שימש לראשונה על ידי הסופר היווני תיאופרסטוס (372-287 לפנה"ס). הוא כתב שכל האגטים הגיעו מנהר סיציליאני שנקרא אז נהר אצ'טס, והיום ידוע בשם נהר דירילו. אגטים נמצאים עד היום לאורך הנהר הזה. במאה ה-1, פליניוס הזקן (23-79 לספירה) חזר על טענתו של תיאופרסטוס והוסיף והצהיר כי ההסתכלות על אגת הניחה את העיניים וכי מציצת חתיכת אגת יכולה להרוות את הצמא. כתוצאה מאמונות אלו, אגת עדיין נרשמה על ידי רופאים לטיפול במצבי עיניים רק בתחילת המאה ה-20.

בעוד שאגטים ניתן למצוא עם צבעים חיים טבעיים, רוב האגטים ברחבי העולם הם חסרי צבע או אפורים. כבר בתקופה הרומית, האגטים העמומים יותר נצבעו באופן מלאכותי לגוונים בהירים יותר. מנהג זה השתכלל במאה ה-19 באזור אגת של אידר-אוברשטיין, בחבל הריין שבדרום מערב גרמניה. הפרטים המדויקים על תהליך הגסיסה היו סודות מסחריים שנשמרו היטב. מה שידוע הוא שהפיגמנטים היו אנאורגניים, שכן צבעים אורגניים ידהו עם הזמן והאגטים הצבועים הללו מארץ הריין נשארים בצבעים עזים למרות העשורים שחלפו.

כיום, קל יחסית למצוא אגטים טבעיים וצבועים בצבעים בהירים. מאז 2007, כל האגטים הצבועים מחויבים על פי חוק בארצות הברית להיות מתויגים כ"צבועים" או "מטופלים". חוק זה מלווה לעתים עסקים סיטונאיים, אך לעיתים קרובות מתעלמות מחנויות המוכרות ישירות ללקוחות. אם אגת צבעוני "ורוד לוהט", "כחול ניאון" או גוון מצמרר דומה, סביר להניח שהוא צבוע. לעומת זאת, אגת אפריקוט עם הגוון הוורוד המסטיק והוורוד-כתום הוא טבעי לחלוטין.

קרדיט תמונה: wirestock